DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA AİLE BULUŞMALARI
“MERAKLI YOLCULUK”
Etkinliğin türü: Türkçe ve fen bütünleştirilmiş etkinlik
Yaş grubu:36-72 Ay
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler. İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.)
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.
Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar. )
Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri inceler.) (Görsel materyalleri açıklar.) (Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. )
MATERYALLER: Geri Dönüşüm Amblemleri, Meraklı Yolculuk hikâyesinin görsel resimleri, kozalak, eva, ip, oynar göz, dil çubuğu.
SÖZCÜKLER: Geri Dönüşüm, taşıyıcı bant, kaydırak, tünel, merdane, kâğıt, kutu
KAVRAMLAR:
ÖĞRENME SÜRECİĞR
Öğretmen DİLİMİZİN ZANGİNLİKLERİ PROJESİ kapsamında uygulanacak etkinlikler için önceden ailelere bilgilendirme yaparak süreç ve işleyiş hakkında bilgi verir. Aynı zaman da çocuklara da nasıl bir etkinlik yapacakları ve ailelerin neden sınıfa geldikleri hakkında kısa bilgilendirmeleri yaparak sınıfımıza gelen misafirlerimiz yani ailelerimiz olacak onlar geldiğinde nasıl misafirperver olabiliriz diye sorar. Çocuklardan gelen yanıtlar dinlendikten sonra öğretmen genel olarak onlara etkinlik süresince uyulması gereken davranış biçimlerinden bahseder. Bu kapsamda sınıfa gelen velilere örf adetlerimizi temsil etmesi amacıyla kolonya ikramında bulunulabilir. Etkinlik saati geldiğinde sınıfa gelen veliler çocuklarla birlikte karşılanarak hoş geldiniz denilir. Hikâye etkinliği için veliler arkada çocuklar önde oturacak şekilde bir oturma planı düzenlenir. Öğretmen Geri Dönüşümün ne demek olduğunu bilip bilmediklerini sorar. Çocukların cevapları dinlendikten sonra öğretmen kısaca bilgilendirme yapar. Kısa bir beyin fırtınası yapılarak tüm çocuklar akıllarına gelen geri dönüşümle yapılabilecek ürünleri söyler. Kitabın kapak resmi birlikte incelendikten sonra kitabın yazarları ve resimleyeni hakkında kısa bilgi verilir. Öğretmen hikâye kitabını çocuklara okumaya başlar. Kitap okunurken resimleri incelemeleri için kısa duraklamalar yapılarak çocukların Geri Dönüşümün işleyişini de kavramaları sağlanır. Kitap okunurken çocukların anlamlarını bilmedikleri kelimeler varsa bunlara dikkat çekilerek bunlar bir kenara not edilir. Kitap okuması hep birlikte yapıldıktan sonra kitabın sonunda incelenmek üzerine ayrılan resimler çıkartılarak ortaya koyulur. Öğretmen daha önceden incelenmesi tavsiye edilen nesnelerden bulabildiklerini sınıfa getirerek bir köşeye koyar. Birlikte Öğretmen kitapta geçen kelimeleri ve bu resimlerden oluşan afişleri koyarak bu resimlerden anlamını bilmediğiniz hangi kelimeler var diye sorar. Bilinmeyen kelimeler tahmin edilerek doğru cevapla karşılaştırmalar yapılır. Kelimelerin anlamları öğrenildikten sonra çocukların cümle içinde kullanmasına yardımcı olunarak örnek cümleler söylenir. Çocuklarla birlikte karar verilerek bu bilinmeyen kelime kartları DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ panosuna asılır. Daha sonra bahçeden toplanan kozalaklar, eva, göz vb materyallerle süslenerek oyuncak haline dönüştürülür. Çocuklar aileleri ile birlikte yaptıkları oyuncaklarla birer hikâye oluşturup anlatırlar. Sonra etkinliğe katılan tüm velilere teşekkür edilerek onlarla vedalaşılır.
DEĞERLENDİRME
Geri Dönüşüm sence ne demek?
Hikâyede ilgini çeken ne oldu?
Ailenle birlikte bahçede kozalak toplamak nasıl bir duyguydu?
Yaptığımız etkinlik hoşunuza gitti mi?
Bugün hangi kelimeleri öğrendin?
Kendi hikâyeni oluşturmak hoşuna gitti mi?
Adres:
Camikebir Mahallesi Tan Sokak No28 Şarköy / Tekirdağ
Telefon
0 282 518 47 58